26 april

Good morgon
 
vaknade upp tidigt och fixade mig och gick upp och åt frukost, sen blev det att packa skolväskan då jag har min helg klass den här helgen.
 
Då man e au pair så måste man gå i lite skola, i mitt bolag jag åker med så måste man ha 6 credit (60h) och då jag har tagit en 2 credit kurs redan (toefl class) och den här e 4 credits så e jag klar efter den här jiippi :)
Den här klassen jag ska ta den här veckan heter American pop culture, så den handlar om precis det haha och ni vet brukar säga att jag skriver läxa, det var så att man behövde göra 3 uppgifter att lämna in idag så e glad att dem e klara och sen då den e 4 credits så kommer jag få en eller två uppgifter efter att klassen e slut att göra och sen när jag har skickat in det , det e då jag får mina certifikat, alltså att jag e klar med kursen :)
 
Men då Kate alltid har fotboll på lördagar plus Char hade födelsedags kalas att gå på så behövde min familj båda bilarna, så efter att ha sätt att fler skulle ta kursen så blev det att jag skulle åka tillsmammans med en dans och en polsk tjej.  Också den polska tjejen Sywia bor sådär 3 gator från mig haha och den danska tjejen Emilie bor ganska nära också lol
 
Så Sylwia kom först och hämtade upp mig och sen hämtade vi upp Emilie, och så blev det att köra till Manhattanville College. Där väntade en väldigt roligt klass, vi pratade och diskuterade och lyssnade på musik och titta på lite clip fån americans pop culture
 
Lemonad !
 
 
Sen blev det lunch så då gick vi ner till skolans kan man säga matsal och där var det lunch/brunch buffe för 6 dollar :)
 
 
 
Sylwia
 
Självklar hade dem också ett dessert bord haha, jag och Sylwia provade en massa olika kakor, och kom fram att brownien var bäst :)
Sen hade de ochså att man kunde göra sin egen glass och smoothie, så danska tjejen Emilie gjorde smoothie till oss alla men tyvärr inte så god, men kul hade vi :)
Mäster mixaren Emilie
 
 
Efter det blev det tillbaka till klass rummet några timmar (men självklart hade vi en rast också)
Sen skjutsade Sylwia hem oss och väl hemma så tog jag en liten nap på 10 minuter innan Bill kom hem med Charlotte och Sam , då jag skulle sitta barnvakt till dem men Connor var också hemma, dem andra skulle gå på en bar mitza.
 
Så lagade lite mac and cheese till mig och Connor och lekte sen lite med barnen, sen såg vi en film: Now you see mee.   Alltså jag säger se den, så himla bra film
 
Sen när dem kom hem så sov såklart lilla fröken och jag gick ner och la mig och sov , sista dagen i skolan imorgon och efter det ska jag ENTLIGEN få träffa min fina Lea igen och Anna <3
 
JIIAADDÅÅÅ

Kommentera här: